Personvernerklæring for Jølstad gravstein AS


Hvem er behandlingsansvarlig?

Daglig leder Thomas Fossum er behandlingsansvarlig for Jølstad gravsteins behandling av personopplysninger.

Hva er formålet?

Vi behandler opplysningene for å kunne gjennomføre våre forpliktelser (bl.a. vis a vis offentlige etater) etter avtale med deg.

Vi benytter også opplysningene for å kunne gi deg informasjon, tilbud og service i forbindelse med oppdraget du har gitt oss via e-post, telefon, SMS og postutsendelser.

For å kunne forbedre nettsidens funksjonalitet, brukeropplevelse og innhold, samler og analyserer vi data om din og andre brukeres atferd.

Hva er det rettslige grunnlaget?

Informasjon om navn, adresse, telefon, e-postadresse benyttes for å oppfylle kjøpsavtalen. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningens artikkel 6 (b).

Der du samtykker til det, benyttes også opplysningene til å gi deg informasjon, tilbud og service i forbindelse med ditt kjøp, via e-post, telefon og SMS. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningens artikkel 6 (a). Du kan når som helst takke nei til å motta slik informasjon fra oss.

Hvilke personopplysninger behandles og lagres?

Vi behandler og lagrer følgende personopplysninger om deg som vår kunde og den som står oppført som fester av graven:

  • Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.

For alle som har benyttet seg av våre nettsider, behandler og lagrer vi i tillegg:

  • Kilder for henvendelser, IP adresser

Hvor hentes personopplysningene fra?

Vi lagrer de personopplysningene du har avgitt til våre ansatte og/eller ditt begravelsesbyrå i forbindelse med ditt kjøp. Når du besøker nettsiden vår, registrerer vi også informasjon om deg og din aktivitet i en såkalt cookie eller informasjonskapsel, og i noen tilfeller IP-adressen din. En informasjonskapsel er en liten tekstfil som lagres på datamaskinen, mobilen eller nettbrettet ditt. Vi bruker informasjonskapsler på våre nettsider for å gi deg som besøker siden den best mulige opplevelsen og servicen. Lov om elektronisk kommunikasjon krever at vi informerer våre besøkende om bruk av informasjonskapsler. Les mer om bruk av informasjonskapsler her.

Første gang du besøker vår nettside, vil du få muligheten til å godkjenne eller avvise bruken av ikke-nødvendige informasjonskapsler.

 

Er det frivillig å gi fra seg personopplysningene?

Det er frivillig å avgi personopplysninger til oss. Men skal vi kunne håndtere deg som kunde, har vi behov for å innhente og lagre visse opplysninger om deg.

Hvor lenge lagres personopplysningene?

Om du blir kunde av oss, lagrer vi dine personopplysninger hos oss i henhold til kjøpsloven, og så lenge det er nødvendig for det formål personopplysningene ble samlet inn for.

Utleveres personopplysninger til tredjeparter?

For å kunne oppfylle våre forpliktelser etter avtalen, utleveres nødvendige opplysninger til våre samarbeidspartnere, som eksempel: gravferdsetaten.

For å gi deg en bedre brukeropplevelse på nettsiden vår, benytter vi informasjonskapsler utstedt av tredjepart. Nedenfor finner du en oversikt over tredjepartsinformasjonskapsler brukt på denne nettsiden, hvilke data som samles inn og formålet med dem.

Google Analytics

Data som samles:

Anonym: annonsevisninger, analyse, nettleserinformasjon, cookiedata, dato/ klokkeslett, demografisk data, maskinvare/ programtype, internett-leverandør, interaksjonsdata, sidevisninger.

Ikke-anonym: IP-adresser, Unik enhet, søkehistorikk, lokasjonsbasert data

Formål:

Disse informasjonskapslene brukes til å hjelpe oss med å forstå hvordan besøkende samhandler med nettstedet vårt ved å gi informasjon om de besøkte områdene, tiden og eventuelle problemer som oppstod, for eksempel feilmeldinger. Dette hjelper oss med å forbedre ytelsen til våre nettsider. For mer informasjon, besøk Google Analytics

Doubleclick

Data som samles:

Anonym: annonsevisninger, analyse, nettleserinformasjon, cookiedata, demografisk data, maskinvare/ programvaretype, internett-leverandør, interaksjonsdata, sidevisninger.

Ikke-anonym: IP-adresser, Unik enhet, søkehistorikk, lokasjonsbasert data.

Formål:

Disse informasjonskapslene brukes til å levere relevante annonser, samt forstå hvordan du engasjerer seg i våre digitale annonseringskampanjer. De tillater oss å forstå og evaluere klikk på annonsene våre, slik at vi kan forbedre kampanjer og nettsiden vår. Les mer om Google

Facebook for developers

Data som samles:

Anonym: annonsevisninger, analyse, nettleserinformasjon, informasjonskapsler, dato/ klokkeslett, demografisk data, maskinvare/ programvaretype, internettleverandøren, interaksjonsdata, sidevisninger.

Ikke-anonym: Navn, Adresse, telefonnummer, e-post, innlogging, unik enhet.

Formål:

Disse informasjonskapslene brukes til å levere relevante annonser, forstå hvordan du engasjerer seg i våre digitale annonseringskampanjer samt forstå hvordan du beveger deg mellom vår nettside og Facebook. De tillater oss å forstå og evaluere klikk på annonsene våre, slik at vi kan forbedre kampanjer og nettsiden vår. Les mer om Facebook

 

Ved kampanjer kan vi i tilfeller også dele epost eller telefonnummer med mediebyrået vårt. Dette fordrer at vi i forkant har hentet inn samtykke fra deg på at det kan brukes til det formålet.

Utover dette vil vi ikke dele, selge, overføre eller på annen måte utlevere personopplysninger til andre, med mindre vi er rettslig forpliktet til det.

Informasjonssikkerhet- hvilket lovverk gjelder og hvilke rettigheter har den registrerte?

Vi sikrer dine personopplysninger ved både fysisk og virtuell adgangs- og tilgangskontroll. Vi behandler dine personopplysninger i henhold til personopplysningsloven og gjeldende forskrifter.

Du har rett til å kreve innsyn, retting eller sletting av personopplysningene vi behandler og arkiverer om deg. Du har videre rett til å kreve begrenset behandling, rette innsigelse mot behandlingen og kreve rett til dataportabilitet.

Spørsmål eller anmodninger om innsyn i opplysninger som er registrert om deg eller utøvelse av andre rettigheter, kan rettes til daglig leder eller ved å sende en epost til kontaktinformasjon under.

For å ta i bruk dine rettigheter bes du om å sende en epost til vår kontaktinformasjon (se kontaktinformasjon under). Vi vil be deg om å bekrefte identiteten din eller å oppgi ytterligere informasjon før vi lar deg ta i bruk dine rettigheter overfor oss. Dette gjør vi for å være sikre på at vi kun gir tilgang til dine personopplysninger til deg og ikke noen som gir seg ut for å være deg.

Du kan til enhver tid trekke tilbake eventuelle samtykker til behandling av dine personopplysninger. Den enkleste måten å gjøre dette på, er å ta kontakt med daglige leder eller sende en epost til kontaktinformasjonen under.

Vi vil svare på din henvendelse til oss så fort som mulig, og senest innen 30 dager.

Det kan klages til Datatilsynet på behandling i strid med reglene, post@datatilsynet.no

Hvordan slettes og arkiveres personopplysningene?

Vi og våre leverandører sletter og arkiverer i henhold til lovens bestemmelser. Du kan når som helst be om at dine personopplysninger blir slettet.

Ønsker du å bli slettet som kunde, kan du sende en epost til thomas.fossum@jolstadgravstein.no

Kontaktinformasjon

Henvendelser om hvilke opplysninger som er registrert, retting og sletting kan sende skriftlig til følgende adresser:

thomas.fossum@jolstadgravstein.no

Jølstad gravstein  AS
Lundliveien 11
0584 Oslo

Behandlingsansvarlig: daglig leder Thomas Fossum, thomas.fossum@jolstadgravstein.no , tlf. 22 65 60 50